Pardus Pardus Pardus...

Çarpıcı iki soruyla başlayalım.

Ücretli işletim sistemlerini kullanıp Linux'a geçenlerin kaçı hata yaptıklarını düşünüyor?

Halen ücretli işletim sistemi kullananların kaçı hala Linux'a geçemedikleri için pişman?


Pardus'la ilk tanıştığımda 2006'nın başlarıydı. Çalışan CD ile başlayan bu süreç, 2006 temmuzda ilk kurulumla devam etti. İlk olarak Pardus'u ofiste bir test makinesine kurmuştum. O günden bu güne yavaş yavaş evdeki bilgisayarıma, eşimin dizüstü bilgisayarına derken Windows XP'yi en son ne zaman açtığımı artık hatırlamadığımı fark ettim.


Her iki bilgisayarım da lisanslı XP işletim sistemine sahip olsa da XP artık bilgisayarlarda boşuna yer kaplar hale geldi.


Geçen yıllar içinde Pardus'un yerelleştirme sürecine az da olsa katkıda bulunmuştum. Birkaç hafta içinde tekrar bu sürece aktif olarak dahil olmayı umuyorum.


Pardus... Özgürlük İçin...


Kıt kaynaklarımızı en iyi biçimde değerlendirmek zorunda olduğumuz bir ülkede yaşıyoruz. Ortalama bir bilgisayar kullanıcısı, XP'den Vista'ya geçiş için harcadığı uyum süresini, XP'den Pardus'a geçiş için kullanırsa, toplamda ekonomimize sağlayacağı tasarruf inanılmaz boyutlara ulaşabilir.


Üzerine basa basa diyorum ki, bilgisayarı, İnternet ve ofis yazılımları için kullanan herkes üç aylık bir alışma süreci ile bir daha geri dönmemek üzere Pardus'a geçebilir.


İki - üç yaşlarında fare kullanabilen, oyun oynayabilen bir neslin koluna Linux gibi altın bir bileziği takmamak, bu nesli yazılım kartellerine mahkum etmek, onlara yapılabilecek en büyük kötülük olacaktır.


Özer


Creative Commons License
Pardus Pardus Pardus... by Özer Kavak is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 3.0 Unported License.

1 yorum:

  1. evet sın pardus demek yanlıs olmaz.ben bır defa kurdum ..CD ILE CALISAN VERSIYONDU.GECEN SENENIN BASINDAYDI.BAKTIM ZAMANIM YOK YENIDEN XP YE DONDUM..AMA LANET OLSUN BU KARTELCILIGE DEMEK VE HAYKIRMAK ISTIYORUM..DUSUNSNIZE ALDIGINIZ HER LISANSLI (XP) ICIN EXTRA DAN 100 EURO PARA VERIYORSUNUZ..AFERIM CONI)

    YanıtlaSil

SPARQL Sorgu Modülü Demo Sayfası Yayında

Daha inceki gönderilemde bahsettiğim Joomla! 2.5 için SPARQL sorgu modülü deneme sayfası yayında. Sayfada solda ve altta olmak üzere dbpe...