Restaurant mı? Restoran mı? Peki ya Cafe?

Ahşap bahçe mobilyaları ile ilgili bir sayfanın içeriğini düzenliyordum. Sürekli yaptığım bir iş olmadığı için kelime seçimi konusunda takılıp kalmıştım.

Ürünlerin kullanım alanı örnekleri olarak, restaurant mı yoksa restoran mı, cafe mi yoksa kafe mi yazmalıydım?

Konu, Türkçe'de bu kelimelerin doğru yazılışını bilmemek değildi. Doğru kullanım olan 'restoran' ve 'kafe' kelimelerini Türk Dil Kurumu'nun internet üzerinden hizmet veren imla kılavuzunda ve sözlüklerinde bulmak mümkün.

Peki ya sorun neydi? Tahmin edeceğiniz üzere, Arama motorları denilen, internet üzerinde aradığımız bilgiye ulaşmamızı sağlayan siteler var. En bilinen örnek Google. Bu siteler size yazdığınız anahtar kelimeler ile ilgili sayfaları getiriyor. Burada sorun yok. Anahtar kelime olarak 'restoran' veya 'kafe' yazan bir kullanıcı, benim yazdıklarıma ulaşabilir. Sorun tam olarak şurada başlıyor; peki restoran veya kafe için ahşap bahçe mobilyası arayan kişiler arama motorunun bu sorgulama kutucuğuna ne yazıyorlar? Olası cevaplar arasında 'restaurant' ve 'cafe' var. Her ne kadar arama motorları bu konuyu biliyor ve düzenleme yapmış olsalar da işimizi şansa bırakmamak gerek.

'Restaurant ve Cafe'leri için ahşap bahçe mobilyası arayan internet kullanıcılarına ulaşmanın tek yolu, bu kelimeleri Türkçe'nin kurallarına aykırı olarak yabancı dilde yazıldığı şekilde yazmak mıdır? Yoksa Türkçe kullanımı konusunda hassas davranıp bu insanlara hiç (veya listenin alt sıralarında yer alarak) ulaşamamak daha mı iyidir?

Sonuçta bir türlü 'Restaurant' ve 'Cafe' yazamadım. İnsanlara benzer bir durumda, "para mı yoksa etik mi" diye sorduğunuzda alacağınız yanıtı bilemem ama ben seçimimi Türkçe'den yana yaptım.

O gün bu gündür, konu kafamı kurcalayıp duruyordu. Önce resmi sitede Türkçe kelimeleri kullanıp, sayfayı internetteki dizinlere kaydederken anahtar kelimeler arasına hem restoran hem de restaurant yazdım. Cafe'yi de eklemeyi unutmadım. Buna rağmen hala -bir yolu olmalı- diye düşünmekten kendimi alamıyordum.

Sonunda tüm bu kafa karışıklığını yazıya dökmeye karar verdim.


Bu kadar yazdıktan sonra işletmenin de reklamını yapmadan olmaz. İşte bu da mevzubahis ahşap bahçe mobilyaları üreticisi: Ka Ahşap.



Creative Commons License
Restaurant mı? Restoran mı? Peki ya Cafe? by Ozer Kavak is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 3.0 Unported License.

3 yorum:

  1. SENDE HOS GELDIN KARDESIM..
    UMARIM EGLENCELI ;HAYATINI DEGISTIRECEK UZUN BIR KOSUYA HAZIRSINDIR...

    YanıtlaSil
  2. sende hosgeldın kardesım

    UMARIM UZUN BASARILI ETKILEYICI BIR YOLCULUGA CIKARSIN..

    YanıtlaSil

SPARQL Sorgu Modülü Demo Sayfası Yayında

Daha inceki gönderilemde bahsettiğim Joomla! 2.5 için SPARQL sorgu modülü deneme sayfası yayında. Sayfada solda ve altta olmak üzere dbpe...