Gülbahçe'den Derya Kuzuları


Harala gürele derken baktım da 11 Ağustos'tan beri buraları ihmal ediyorum. Gerçi Emren Yiğit Bey boş zaman bırakmasa da şikayetçi değilim.

Bekleme süreci ve doğum derken "baharı görmeden yaz geldi geçti". Bizim balık işleri de yattı doğal olarak. Balık işleri nedir? Şudur: Burada İzmir Gülbahçe dolaylarında deniz sığdır. Kıyıdan oltayı 30 metre sallasan, yosuna kayaya denk getirmezsen, iki metre derinliğe ancak ulaşırsın. O da yer yer. Beş metre sağa sola gitse olta, yine derinlik bir, bir buçuk metre.

Bunca zorluk ve olumsuzluğa rağmen kıyı balıkçılığı keyifli, bir o kadar da zordur. Kasım geldimi balık derine kaçar, buraları terkeder. Kasım ortasına, havalar iyi giderse sonuna kadar kıyıdan balık yakalamak mümkündür (benim için). Bu sonbaharı da Emren Yiğit Bey'e adayınca, sahile pek inemedim. İndiğim zamanlarda da büyük balık alamadım. En irisi 400gr olmak üzere birkaç çipura (Aurata aurata), birkaç karagöz , ve madya haricinde kullandığım tüm yemlere piranha gibi saldıran sürüyle sarıgöz (ispari / isparoz) yakalayabildiklerim. Burada halk arasında hanoz (çizgili hani, Serranus cabrilla) denilen kolay yakalanan koca ağızlı balıkları da saymadan olmaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

SPARQL Sorgu Modülü Demo Sayfası Yayında

Daha inceki gönderilemde bahsettiğim Joomla! 2.5 için SPARQL sorgu modülü deneme sayfası yayında. Sayfada solda ve altta olmak üzere dbpe...